12/5/11

UPDATE -.-

Hello, hai :)
Rasa macam lamaaa sangat tak update blog ni. Kiki.

Korang tahu apa itu makna sayang? Pernah rasa sayang tak? Okay, confirm2 lah pernah kan. Apa jenis soalan lah ni zzz -.-

Hmm, eh. Bila kita sayang someone tu, kita akan cuba sedaya upaya untuk lindungi dia, kan? Bila kita sayang someone tu, kita akan cuba untuk jaga hati dia dan tidak sakiti dia, kan? Sebab, kita memang takkan sampai hati nak tengok orang yang kita sayang tu terluka and lagi satu, kita akan turut rasa sedih bila orang yang kita sayang tu bersedih, kan? Ni fitrah manusia, memang tak dapat dinafikan lagi.

Tapi

Kenapa some of us still sakiti mereka yang kita sayang? To be honest, aku tak layak cakap pasal ni, since I've never been in a serious relationship with anyone before. But then, aku sering perhatikan orang sekeliling aku (those who are in relationship). And apa yang aku perasan, even though they like each other, or maybe love each other, they still sakiti satu sama lain. Susah sangat ke nak jaga hati pasangan kita? Sanggup ke kita lukakan hati pasangan kita? Buat mereka sedih, buat mereka menangis. Itu teruk namanya. Bagi aku, benda ni sangat2 lah tak elok. Maybe pasangan kita ada buat salah, or ada kekurangan masing2 kan. Tapi, learn to accept them laa, jangan sakiti mereka. Sikit pun jangan. Mereka pun ada hati, mereka pun ada perasaan jugak. Sebab, kita memang dicipta untuk saling melengkapi antara satu sama lain. So, kita perlukan teman untuk jaga satu sama lain, and bukannya saling menyakiti kan :)
Jangan pernah sentuh hidup seseorang kalau itu hanya akan hancurkan hati dia.

Tolong lah jangan. Please.
Okbyee.